.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده انزلی : دولت چاره ای جز اعلام نرخ آزاد برای بنزین ندارد

کار بررسی لایحه بودجه ی سال 87 فردا به اتمام می رسد . یکی از آخرین تصمیماتی که در صحن علنی مجلس اتخاذ شد در مورد بنزین بود .
تصمیمات پیرامون بنزین همواره مورد توجه افکار عمومی کشور است . تصمیم جدید اما حکایت از به وجود آمدن شرایط تازه ای در کشور دارد . مهندس هادی حق شناس ، نماینده بندر انزلی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تصمیمات اتخاذ شده به گفت :در مصوبه ی مجلس آمده است که در سال 1387 دولت حق ندارد بیشتر از 3 هزار میلیارد تومان برای بنزین یارانه پرداخت کند و تا پایان سال 1391 هم باید پرداخت یارانه از سوی دولت به بنزین حذف شود .
حق شناس با اعلام اینکه دولت در سال 86 ، 4/6 میلیارد دلار بنزین وارد کرده است یاد آور می شود با توجه به اینکه در سال 87 بر تعداد اتومبیل ها در داخل کشور افزوده می شود . انتظار می رود که میزان مصرف هم افزایش پیدا کند از آن طرف هم شاهد رفتار دولت در این بخش هستیم که طبق برنامه حرکت نمی کند از همین حالا قابل پیش بینی خواهد بود که اگر دولت رفتاری مانند سال 86 داشته باشد میزان واردات به 8 میلیارد دلار خواهد رسید . این در حالی است که مجلس مجوز 3 هزار میلیارد دلار واردات را به دولت داده است .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه راهکارهای پیش روی دولت در سال 87 را هم بر میشمارد : دولت یا باید مازاد سهمیه ی بنزین را آزاد اعلام کند یا اینکه مثل سال 86 مازاد مصرف را از منابع داخلی شرکت ملی نفت وارد کند .
حق شناس با ابراز تاسف از اینکه مساله ای مثل بنزین به سیاسی بازی ها گره خورده است می گوید : به هر حال امسال در آستانه ی انتخابات مجلس هستیم و سال آینده هم باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود .
یعنی مشاهده می کنیم که تصمیم درست در مورد بنزین به اما و اگر ها و مسایلی گره خورده که عملاً ارتباطی با این بخش ندارد .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان این گفت و گو در مورد توجه ی دولت به مصوبه ی مجلس در مورد بنزین ابراز تردید کرد : با این وجود امیدواریم که دولت به مصوبات کارشناسی توجه کند . چون این قبیل مصوبات هر چند ممکن است در کوتاه مدت مشکلات مقطعی ایجاد کند اما در بلند مدت به نفع منافع ملی کشور است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.